FAQ
1. Co znaczy “Nazwa użytkownika (login)” i jakie musi zawierać znaki?
Każdy użytkownik ma przypisaną swoją unikalną nazwę - login. Ustala się je samodzielnie podczas rejestracji w serwisie M/S Online. Login można później zmienić: moje konto -> dane i ustawienia. Login może zawierać wyłącznie:
- małe litery i cyfry (bez polskich znaków),
- przynajmniej jeden znak specjalny: @, myślnik, podkreślenie, plus, kropka.
2. Co znaczy „Hasło” i jakie musi zawierać znaki?
Twoje hasło wprowadzane jest podczas rejestracji, jednak możesz je później zmienić za pośrednictwem platformy M/S Online lub osobiście w placówce Michael / Ström Dom Maklerski.
Hasło powinno zawierać minimum:
- 1 wielką literę,
- 1 małą literę,
- 1 znak specjalny (np. @#$%^&),
- 2 cyfry,
- 4 litery różnej wielkości,
- 8 znaków, jednak nie więcej niż 20.
3. Jak uzyskać dostęp do M/S Online?
Jeśli jeszcze nie posiadasz rachunku maklerskiego w naszym domu maklerskim, skontaktuj się z nami, a doradca przedstawi Ci aktualną ofertę.
Jeżeli posiadasz rachunek maklerski w Michael / Ström Dom Maklerski, kliknij przycisk „Zarejestruj” w prawym górnym rogu naszej strony WWW. Zostaniesz przeniesiony do formularza, w którym należy uzupełnić wymagane pola oraz zaakceptować regulamin wraz ze zgodą na kontakt. Zgoda umożliwia pracownikowi Michael / Ström kontakt w przypadku problemu z rejestracją na platformie M/S Online i pomoc w tym procesie. Po poprawnym uzupełnieniu formularza kliknij przycisk „Potwierdź”. Otrzymasz od nas e-mail, dzięki któremu aktywujesz swoje konto.
4. W jaki sposób aktywować swoje konto M/S Online?
Na skrzynkę mailową podaną przez Ciebie podczas rejestracji otrzymasz autoryzowaną wiadomość od Michael / Ström Dom Maklerski S.A. z adresu mailowego: online@michaelstrom.pl. W e-mailu będzie znajdował się link aktywacyjny, który jest ważny przez 24h.
Kliknij link z otrzymanej wiadomości, a zostaniesz przekierowany na stronę służącą do zakończenia procesu rejestracji.
5. Co jeśli nie dotarła do mnie wiadomość z linkiem aktywacyjnym?
- sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce mailowej lub
- kliknij opcję „Wyślij link jeszcze raz” w potwierdzeniu wysłania wiadomości.
Jeżeli nadal nie dotarła do Ciebie wiadomość aktywacyjna, prosimy o kontakt telefoniczny pod numer: +48 22 128 59 00.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
6. Jak wygląda zakończenie rejestracji?
Po wykorzystaniu linku aktywacyjnego z wiadomości mailowej przesłanej przez Michael / Ström Dom Maklerski S.A. z adresu: online@michaelstrom.pl zostaniesz przekierowany do strony służącej do zakończenia procesu rejestracji. Na tym etapie ustalisz swoje dane dostępowe do platformy M/S Online, czyli login i hasło.
Login powinien zawierać:
- tylko małe litery i cyfry z alfabetu łacińskiego (bez polskich znaków),
- przynajmniej jeden znak specjalny: @, myślnik, podkreślenie, plus, kropka.
Hasło powinno zawierać minimum:
- 1 wielką literę,
- 1 małą literę,
- 1 znak specjalny (np. @#$%^&),
- 2 cyfry,
- 4 litery różnej wielkości,
- 8 znaków, jednak nie więcej niż 20.
Po wpisaniu parametrów logowania i kliknięciu przycisku „Potwierdź” następuje weryfikacja jednorazowym kodem SMS, który zostanie przesłany na wskazany podczas rejestracji numer telefonu komórkowego. Kod jest ważny przez 5 minut. Wpisz ciąg cyfr z wiadomości SMS do dedykowanego pola. Wciśnij przycisk ”Aktywuj”.
Proces rejestracji został zakończony.
Od tej pory możesz logować się do M/S Online wchodząc na stronę https://michaelstrom.pl i klikając przycisk „Zaloguj” w prawym górnym rogu ekranu.
7. Dlaczego nie dotarł do mnie kod SMS?
Jeżeli jednorazowy kod SMS nie dotarł na podany przez Ciebie numer telefonu i Twoje dane kontaktowe są poprawne, prawdopodobnie linie Twojego operatora są przeciążone lub znajdujesz się poza zasięgiem sieci.
Jeżeli opóźnienie wynosi więcej niż 5 minut, powtórz operację.
Sprawdź wskazany w M/S Online w sekcji „Dane teleadresowe” w zakładce „Dane i Ustawienia” numer telefonu. Jeżeli nie zgadza się on z tym, którym aktualnie dysponujesz, skontaktuj się ze swoim doradcą w celu aktualizacji danych kontaktowych.
Jeżeli problem będzie się powtarzał - skontaktuj się ze swoim doradcą lub zadzwoń pod numer: +48 22 128 59 00.
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
8. Co mam zrobić, jeśli mój kod SMS wygasł?
Kod SMS ważny jest przez 5 minut. Po jego wygaśnięciu nie można go już użyć do potwierdzenia operacji, którą chcesz wykonać. Aby wygenerować nowy kod:
- podczas procesu rejestracji użyj ponownie linku aktywacyjnego z naszej wiadomości mailowej (w ciągu 24h od jego otrzymania). Wpisz ponownie login oraz hasło. Po kliknięciu przycisku „Potwierdź” system wyśle do Ciebie nowy kod SMS,
- podczas korzystania z systemu M/S Online wystarczy odświeżyć stronę i wykonać operację ponownie.
9. Jak ustanowić silne i bezpieczne hasło?
Silne hasło powinno mieć co najmniej 8 znaków. Nie powinno zawierać popularnych czy prostych sformułowań np. 123, daty urodzin czy imienia.
Hasło jest istotną, zależną od Ciebie, barierą zabezpieczającą Twoje środki i dane osobowe.
Rekomendujemy, aby hasło zawierało:
- małe i wielkie litery,
- przynajmniej dwie cyfry,
- znak specjalny (np. @#$%^&).
Używanie tego samego hasła zbyt długo zwiększa prawdopodobieństwo jego kradzieży. Pamiętaj, aby regularnie je zmieniać. Bezpieczeństwo podczas korzystania z systemu transakcyjnego M/S Online w dużej mierze zależy od użytkownika, dlatego zapoznaj się z „Zasadami bezpieczeństwa”.
10. Jak zmienić hasło?
Po zalogowaniu się do M/S Online przejdź do sekcji „Dane osobowe”, wybierając „Dane i ustawienia” z menu po lewej stronie ekranu. Kliknij przycisk „Zmień” , po czym pojawią się pola do zmiany hasła.
W pierwszej kolejności wpisz dotychczasowe hasło, aby potwierdzić swoją tożsamość. Następnie wpisz nowe hasło, które jest zgodne z „Zasadami bezpieczeństwa”. Po powtórnym wpisaniu nowego hasła na ekranie pojawi się przycisk ”Zmień hasło” . Klikając go, potwierdzasz zmianę hasła i generujesz wiadomość SMS z kodem jednorazowym. Przepisz go poprawnie do dedykowanego pola i potwierdź operację klikając przycisk „Potwierdź” .
11. Co mam zrobić, gdy zablokuję swoje konto po przekroczeniu dozwolonej liczby prób podczas logowania?
Jeżeli zablokujesz swoje konto, możesz samodzielnie zresetować hasło i odblokować konto. Wystarczy, że w oknie logowania klikniesz na "Nie pamiętam hasła" i wykonasz krok po kroku wszystkie instrukcje.
12. Co mam zrobić, gdy nie pamiętam aktualnego hasła?
Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, możesz je zresetować online. Wystarczy, że w oknie logowania klikniesz na "Nie pamiętam hasła" i wykonasz krok po kroku wszystkie instrukcje.
13. Czy mogę przełączać się między rachunkami maklerskimi w ramach jednego logowania?
Jako Klient naszego Domu Maklerskiego możesz być właścicielem rachunku oraz posiadać pełnomocnictwa do rachunków innych osób.
Aby zmienić bieżący rachunek, wystarczy kliknąć w prawym górnym rogu numer Twojego rachunku, znajdujący się obok przycisku „Wyloguj” . Następnie w sekcji „Rachunki maklerskie” znajdź na liście interesujący Cię rachunek. Kliknij przycisk „Przejdź na ten rachunek”, znajdujący się w tej sekcji po prawej stronie numeru rachunku. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony na wybrany rachunek maklerski.
14. Jak przejrzeć historię rachunku maklerskiego?
W menu umiejscowionym po lewej stronie ekranu znajduje się sekcja „Historia”. W zależności od tego, czy chcesz sprawdzić historię inwestycji, zleceń czy operacji finansowych, wystarczy, że wybierzesz jedną z trzech pozycji w tej sekcji.
15. Co zrobić, jeśli znajdę błąd na stronie?
Niezwłocznie skontaktuj się ze swoim doradcą lub wyślij wiadomość na nasz adres mailowy: feedback@michaelstrom.pl, a szczegółowo przeanalizujemy Twoje zgłoszenie.
16. Co zrobić, jeżeli system jest niedostępny?
Powody niedostępności systemu M/S Online:
- raz w tygodniu w niedzielę pomiędzy godziną 00:00 a 00:30 system jest niedostępny ze względu na konieczność wykonania kopii bezpieczeństwa,
- w wybrane dni, w godzinach wieczornych, mogą występować niedostępności spowodowane koniecznością wdrożenia aktualizacji systemu lub innych prac serwisowych,
- raz do roku GPW i KDPW przeprowadzają testy ciągłości działania, w których jako dom maklerski bierzemy udział.
Jeżeli niedostępność się przedłuża, skontaktuj się ze swoim doradcą lub zadzwoń pod numer: +48 22 128 59 00.
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
1. Zasady bezpieczeństwa
Certyfikat bezpieczeństwa
Zapewniamy najwyższy poziom bezpieczeństwa danych naszych Klientów i ich środków finansowych. Należy jednak pamiętać, że bezpieczeństwo podczas korzystania z systemu transakcyjnego M/S Online w dużej mierze zależy od użytkownika. Podczas korzystania z serwisu, rekomendujemy stosowanie się do kliku poniższych zasad:
LOGOWANIE
1. Podczas logowania używaj tylko zaufanego sprzętu komputerowego.
2. Zawsze loguj się osobiście, bez pomocy ani asysty osób trzecich.
3. Korzystaj z opcji maskowania hasła, w przypadku konieczności uwidocznienia hasła sprawdź, czy nikt w tym czasie nie ma dostępu do urządzenia.
4. Nie loguj się w sieciach publicznych lub otwartych sieciach Wi-Fi.
5. Zawsze sprawdzaj, czy znajdujesz się na stronie internetowej dedykowanej do logowania się w systemie transakcyjnym Michael / Ström, czyli https://online.michaelstrom.pl/.
6. Każdorazowo weryfikuj, czy przed adresem strony internetowej znajduje się ikona zamkniętej kłódki.
7. Jeżeli masz wątpliwości co do bezpieczeństwa swojego połączenia z serwisem, sprawdź właściwości połączenia i porównaj go z poniższymi parametrami:
8. Korzystaj tylko i wyłącznie z programów antywirusowych i przeglądarek internetowych pobranych ze stron producenta (rekomendujemy: Mozilla Firefox lub Google Chrome)
9. Dbaj o aktualizację swojego systemu i innych narzędzi komputerowych używanych do logowania, tak aby baza wirusów i bariery bezpieczeństwa były regularnie wzbogacane.
10. Pamiętaj, aby zawsze wylogować się po zakończeniu korzystania z serwisu M/S Online.
DOSTĘPY
1. Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania. Pracownik Michael / Ström Dom Maklerski nigdy nie poprosi Cię o podanie Twojego hasła.
2. Nie zapisuj swoich danych do logowania oraz nie zapamiętuj hasła w przeglądarce internetowej.
3. Regularnie zmieniaj swoje hasło do platformy M/S Online (link do FAQ).
4. Zadbaj o to, aby twoje hasło było odpowiednio silne i skomplikowane (link do FAQ).
5. W M/S Online nie używaj haseł, które używasz już gdzieś indziej.
KORZYSTANIE Z APLIKACJI M/S ONLINE
1. Regularnie sprawdzaj historię swoich operacji.
2. Zwracaj baczną uwagę na daty ostatniego udanego i nieudanego logowania, które pokazują się po zalogowaniu w lewym dolnym roku ekranu.
3. Podczas autoryzacji transakcji zawsze weryfikuj nadawcę, od którego dostałeś swój kod SMS.
4. Jeśli po zalogowaniu widzisz różnice w wyglądzie strony M/S Online sprawdź, czy na pewno spełnia ona warunki bezpieczeństwa. W razie wątpliwości prosimy o kontakt, w celu wykluczenia ingerencji osób nieuprawnionych.
Jeżeli zauważysz coś niepokojącego, prosimy o kontakt ze swoim doradcą lub o kontakt telefoniczny: +48 22 128 59 00.
Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.